Kac Wawa

Jak pić, żeby nie mieć kaca?

Tylko picie wody uchroni nas przed kacem kolejnego dnia po zakrapianej imprezie. Okazuje się, że alkohol należy popijać wodą i dzięki temu nie będziemy cierpieć z powodu bólu głowy.

Alkohol wzmacnia diurezę. Oznacza to, że ma działanie moczopędne. W efekcie wydalamy wartościowe mikroelementy i odwadniamy się. Płyn mózgowo-rdzeniowy robi się dużo gęstszy i właśnie to jest główna przyczyna mocnego bólu głowy.

Specjaliści potwierdzają, że na każdy kieliszek czystej wódki należy wypić co najmniej pół szklanki niegazowanej wody. Aby zminimalizować mocny smak alkoholu, można dodać do wody plasterek cytryny albo mięty. To tyle. Wodę trzeba pić w trakcie picia, ale też przed położeniem się spać – przynajmniej jedną szklankę.

No dobrze, czyli wiemy już, że woda będzie najlepiej zapobiegać powstawaniu kaca. A czego na pewno nie należy pić w trakcie imprezy? Co ciekawe, najgorsze działanie mają napoje gazowane oraz soki owocowe. Powinniśmy zapomnieć więc o pysznych drinkach z palemką. Niekorzystnie działać będą też napoje energetyczne – w ogóle producent jasno wskazuje, że zabronione jest mieszanie takich z jakimkolwiek alkoholem.

Istnieje też dobra wskazówka, dotycząca dostarczania do organizmu płynów tuż po przebudzeniu. Nigdy nie należy pić mleka, bo jest prawie pewne, że spowoduje silne torsje i dodatkowe odwodnienie. Dobrym pomysłem jest za to wypicie wody z cytryną albo soku pomidorowego (zawiera wzmacniający potas). Warto raczyć się też gorącą zupą – idealny jest tłusty rosół.

Podamy Wam też kilka złotych zasad właściwego przebiegu imprezy, na której pojawia się alkohol.

  1. Jeśli pijesz, nie pal papierosów
  2. Nigdy nie mieszaj trunków. Jeśli wypiłeś kieliszek wina, nie sięgaj po piwo czy bimber.
  3. Pomiędzy kolejnymi shotami jedz. Niech będą to nawet lekkie przekąski, ale dzięki nim Twój żołądek nie będzie pusty.
  4. Unikaj słonych produktów oraz słodyczy. Jeśli bawisz się do białego rana, zapewnij sobie przynajmniej dwa ciepłe posiłki.
  5. Ruszaj się. Osoby, które nie schodzą z parkietu, są zdecydowanie bardziej trzeźwe niż te, które tylko siedzą na kanapie.
  6. Dostarczaj sobie świeże powietrze. Raz na jakiś czas wyjdź na zewnątrz i odetchnij. Zrób nawet krótki spacer.
  7. Nie przesadzaj z alkoholem. Nie daj się namówić na kolejny kieliszek, jeśli wiesz, że kolejna dawka trunku może skończyć się źle. To Ty najlepiej znasz siebie i wiesz, kiedy skończyć picie.

Mówi się, że ktoś na „mocną głowę” albo wręcz przeciwnie, zmiana w zachowaniu jest zauważalna już po szklaneczce piwa. Okazuje się, że każda nawet najmniejsza ilość wypitego alkoholu oddziałuje na nasz mózg. Wpływ różnej ilości trunków na ludzki organizm jest inny z wielu względów. Podobno mężczyźni upijają się wolniej i mogą wypić znacznie większą ilość alkoholu. Ale nie jest to standard – niektórzy nie mogą ustać na nogach już po jednym drinku. Szybsze upojenie alkoholowe może być wynikiem stresu, przemęczenia, różnych dolegliwości chorobowych, stosowania nieodpowiedniej diety albo korzystania z używek. Szybciej upiją się osoby, które w czasie imprezy palą też papierosy albo piją kawę. Zaburzenia reakcji na alkohol wywołują też niektóre leki.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.